🕒 1h 📶 Przystępna forma ✅ Certyfikat
Kompleksowe szkolenie dla nauczycieli i kadry kierowniczej.
Komunikacja z rodzicami uczniów w problematycznych kwestiach obarczona jest zazwyczaj ogromnym ładunkiem emocjonalnym. Pojawia się stres, nerwy, czasem nawet agresja. Nauczyciel czy dyrektor powinien w takim przypadku umiejętnie pogodzić dwie role: profesjonalisty i opiekuna ucznia. Empatycznemu podejściu musi jednak towarzyszyć ustalenie wyraźnych granic. Jak to pogodzić? Jak reagować na agresywne zachowania? Jak skutecznie komunikować się z rodzicami uczniów w trudnych kwestiach? Jak nie dopuścić do eskalacji problemów? Czy są narzędzia prawne, które mogą nas wspomóc?
Szkolenie prowadzone w przystępny sposób z przykładami.
Tematy poruszane w ramach kursu:
Trudne rozmowy nauczyciela z rodzicami uczniów, to nieodzowna część pracy nie tylko nauczycieli, ale też pedagogów czy dyrekcji szkół.
Rozmowy mogą dotyczyć wielu kwestii:
Większość rodziców chętnie współpracuje i dąży do rozwiązywania problemów. Bywają jednak sytuacje, gdy współpraca jest utrudniona. Należy wtedy reagować stanowczo, mając jednocześnie na uwadze dobro ucznia.
Szkolenie prowadzi:
Monika Perkowska
psycholog, psychoterapeuta dziecięcy, autorka metody Safe Relationship™
Niekwestionowany autorytet w dziedzinie psychologii i psychoterapii dziecięcej. 13 lat doświadczenia i ponad 500 terapii zakończonych sukcesem. Członkini prestiżowych organizacji - Amerykańskiego Towarzystwa Psychologicznego (APA) oraz Towarzystwa Badań Integracji Nurtów Psychoterapii (SEPI). W swojej praktyce rozwija koncepcję integracji metod terapeutycznych z różnych nurtów. Występuje w mediach jako ekspertka i propagatorka wiedzy o psychoterapii dziecięcej w Polsce.
Rozwód? Walka o opiekę nad dzieckiem? Niejednokrotnie w takich przypadkach strony sporu będą uciekać się do opinii wychowawców i nauczycieli. Każda taka sytuacja to dodatkowy stres dla kadry nauczycielskiej - z jednej strony szkole zależy na dobru dziecka, z drugiej możemy nie czuć się komfortowo stając się stroną sporu.
W ramach naszego kursu zapewniamy uczestnikom praktyczne narzędzia i strategie, które pomogą im skutecznie radzić sobie z różnorodnymi sytuacjami konfliktowymi. Dzięki zdobytym umiejętnościom reagowania na agresję rodziców, stosowania technik deeskalacji, oraz utrzymania profesjonalizmu w trudnych chwilach, uczestnicy będą gotowi skutecznie zarządzać trudnymi rozmowami.
Całość szkolenia została przygotowana przez najlepszych profesjonalistów z branży. Zachęcamy do kontaktu klientów instytucjonalnych - szkoły podstawowe, licea oraz inne podmioty zajmujące się opieką nad dziećmi. Przeprowadzimy indywidualną wycenę kursu z dostępem dla wielu użytkowników.
W sytuacjach konfliktowych czy trudnych rolą przedstawiciela szkoły jest działanie profesjonalne, rzeczowe i pozbawione nadmiernych emocji. Po szkoleniu uczestnicy są bogatsi o:
Szkolenie skierowane jest do nauczycieli oraz szkolnej kadry kierowniczej. Nasza ekspertka na bazie doświadczeń z pracy psychologa szkolnego oraz wieloletniej praktyki psychoterapeutycznej, uczy, jak odnaleźć się z sytuacjach trudnych w kontakcie z rodzicami uczniów. Rozmowa z prawnikiem wyjaśnia kwestie ochrony nauczycieli przez prawo, roli nauczyciela w sporach sądowych, jego praw i obowiązków.
Szkolenie składa się z 7 segmentów wideo, w których znajdują się:
➢ uniwersalne narzędzia i strategie wspomagające trudne sytuacje,
➢ scenki, pokazujące, jak radzić sobie w rozmowie z rozemocjonowanymi rodzicami,
➢ porady prawne doświadczonego adwokata i mediatora w sprawach rodzinnych,
➢ studium przypadku – opisy sytuacji, które mogą spotkać każdego nauczyciela,
➢ test podsumowujący zdobytą wiedzę.
Nie jesteśmy jedynie teoretykami. Nasi eksperci to prawdziwi pasjonaci, nieustannie podnoszący swoje kwalifikacje. Ich wiedza poparta jest również wieloletnim doświadczeniem: